Merkidentiteit versterken

Uit onderzoek blijkt dat consumenten kiezen voor sterke merken. Zij hebben ruime keuze en vertrouwen erop dat de bekende merken allemaal op zijn minst redelijke producten leveren. Zij kiezen daarom steeds meer voor merken die hen het meest aanspreken en vertrouwen in hebben dat die het beste hun wensen invullen. Indien inderdaad het product bevalt zal door cognitieve dissonantie het gekozen product door hen steeds beter gevonden worden. Product van minder aansprekende merken komen zo in een steeds lastigere positie terecht.

Aanpak
Door te continu te werken aan de kracht van uw merk, vergroot u uw succes op de lange en korte termijn. Met een gedegen aanpak kunnen wij uw merk vanuit het volgende raamwerk:
1) Merkidentiteit
– merkdroom
– merkbelofte
– merknaam
– merkdesign

Bij sterke merken zullen de propositie en de merkbeleving in alle aspecten in de praktijk gerealiseerd worden
2) Bewijs
– Propositie: producten en diensten
– Klantbeleving op elk contact en gebruikerservaringsmoment

Hoe consistenter en karakteristieker klanten uw merkidentiteit in de praktijk ervaren hoe sterker uw merk voor hen wordt. En daarmee aan het bouwen voor uw succes voor nu en in de toekomst