Op 29 mei 2013 was de eerste bijeenkomst van een nieuwe expertgroep met als werktitel “marketing, communicatie en service”, met onder andere een bijdrage van Boris Wachters, directeur klantdialoog van ING.

Zich onderscheiden op producten en diensten wordt steeds lastiger, daarom is een sterk merk cruciaal. Succes van een merk wordt bepaald door de mate waarin het merk zijn doelgroep aanspreekt en door interacties met de organisatie. Klantenservice speelt daarin een cruciale rol. De klantervaring moet in lijn zijn met de verwachtingen die door het merk worden gewekt. Of beter: ze moeten elkaar versterken.

Eerste sessie expertgroep

Met dit onderwerp heeft de expertgroep marketing, communicatie en service, geïnitieerd door Roland van Dam en Hans Kardol, een zeer relevant onderwerp aangesneden. Zo’n 20 leden van de Klantenservice Federatie en ook een aantal andere geïnteresseerden bezochten de eerste expertsessie. De initiatiefnemers vertegenwoordigen de mix tussen klantenservice en marketing, een goed uitgangspunt voor de expertgroep om met elkaar te kijken hoe maximale synergie uit beide vakgebieden is te halen.

Lees verder…

Reageer